sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Vauvalahja nro 7

Vielä yksi vauvalahja. =) Olikohan viimeinen tälle vuodelle...?

Lahjaksi lähti pinkistä pilvivelourista tehdyt potkuhousut, vai mitkä nuo nyt viralliselta nimeltä onkaan. Olalla valkoiset Kam -tähtinepit. Kaava on jostain Ottobren kaavasta sovellettuna. Kaava on alunperin joku keskosvauvan kaava, ja on siitä vähän suurennettu ja muutenkin muokkailtu, joten ei enää hirveästi muistuta alkuperäistä kaavaa. 

Muokkasin vauvalahjoihin tunnisteeksi "Vauvalahja", joten lukijapaneelin kautta lukevat, älkää ihmetelkö kaikkia "uusia" tekstejä. 

torstai 21. lokakuuta 2010

Saisiko olla jäätelöä...?

...tarjolla olisi mansikka- ja vaniljajäätelöä villaisena versiona.

Nuoremman tytön ollessa päiväunilla, teimme reilu 3 vuotiaan esikoisen kanssa hahtuvasta pyörittelemällä palloja. Sitten pallot pesukoneeseen huovuttumaan. "Vohvelit" kananmunakennoista. Kaupassa kannattaa vähän kurkkia sinne kananmunakennon pohjaan, ne on vähän erilaisia. Nämä on muistaakseni Pirkan kennoista, joissakin pienissä 6 munan kennoissa on myös tuommoisia vähän syvempiä nuo kolot, jotka soveltuu hyvin näihin.

Kiinnitettiin pallot "vohveleihin" ihan vaan yleisliimalla. Hyvin tuntuu pysyvän. Joskus aikaisemminkin ollaan tehty näitä pari, olenkohan niistä toiseen kerran laittanut liimat uusiksi.

Pitäisi tehdä useamminkin tämmöisiä joihin lapset voi osallistua...

keskiviikko 20. lokakuuta 2010

Tuunattu makuupussi

Lupasin ystävälle päällystää heidän äp:n makuupussin jollain kivalla kankaalla. Päätin kuitenkin ensin tehdä testiversion, meiltä kun vielä sattui löytymään yksi vanha jostain saatu (ruma) äp:n makuupussi. Tämä on vähän hutaisemalla tehty, ompelujälki ei ole todellakaan siistiä. Ja nuo tikkaukset tein sisäpuolelta vanhojen tikkauksien päälle. Olisi tietysti voinut tarkistaa että kangas on toiselta puolelta kunnolla, nyt tuli muutama ruttu tuonne. Noh, tämä on tosiaankin testiversio, täytyy olla sitten huolellisempi, kun oikean version teen. Tämäkin menee loistavasti lasten leikeissä ja vaikkapa talvella pulkkaillessa. :)




 Kangas on alunperin Anttilasta ostetusta pussilakanasta. Kankaan takia ostin lakanan. =) Kuvat vähän vääristää värejä. Tausta on vaaleanvihreää, kuvissa näyttää vähän todellista keltaisemmalta. Puput on valkoisia, linnut ja omenat (vai mitä nuo pallot on) vaaleanpunaisia. Ja vetoketju ei onneksi ihan noin räikeästi erotu tuolta. =)

torstai 14. lokakuuta 2010

Piparikukkapaita

Tämä piparikukkajoustofrotee on jonkin aikaa odotellut vuoroaan, kun en ole osannut päättää mitä siitä tekisin. :) Mutta nyt se pääsi saksien alle, kun Neealla on tarvetta paidoille. Tykkään tuosta kuosista paljon!

Kaava on Night Owl (Ottobre 6/2009), pituus kokoa 98 cm ja leveys 92 cm. Silti ei ole mikään leveä paita ainakaan meidän hoikkikselle! Hihansuut muokkasin vähän erilaiseksi.

sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Hiljaista...

Taas on pari viikkoa vierähtänyt, eikä juuri mitään ole saatu aikaiseks. Harmittaa itseäkin, kun ei ole (muka) kerennyt mitään ommella. Neea tarvitsisi pari paitaa, kankaatkin olisi valmiina, tai toisesta puuttuu vielä sopivan väriset resorit... Nupulle peitto -projektiin olisi myös kiva osallistua. Kunhan vain saisi aloitettua, niin kyllä sitä sitten valmiiksi asti saa! :)

Jotain pientä sain kuitenkin viikolla tehtyä, nimittäin pipokokeilua. Itse yritin kaavaa piirtää ja ihan hyvä siitä tulikin. Pari muokkausta vielä tarvii lopullisiin pipoihin. Vielä kun osaisi päättää, mistä materiaaleista tekisi. Tässä testipipossa on kaksinkertainen velour, mutta se ei taida kylmemmillä pakkasilla lämmittää tarpeeksi...



sunnuntai 26. syyskuuta 2010

Tuunausta ja vauvalahjaa

Miehen siskolla oli vauvalleen ihanat vanhat velourpotkuhousut, jossa oli edessä vähän rispaantunut kuva. Lupasin hänelle applikoida siihen jonkin uuden kuvan ja tällainen siitä sitten tuli. :)



Vähän tuossa näkyy vielä edellisen kuvan ääriviivat... Applikoinnit velouria.

Ja sitten vielä vähän vauvalahjaa. :) Pikaisesti laskien nyt on kuudelle vauvalle tänä vuonna tehty vauvalahja ja vielä ainakin yksi olisi tulossa.

Housut punaista velouria Sampsukasta ja applikaatio vaaleanpunaista velouria tilkuista. Resori paikallisesta kangaskaupasta.

tiistai 21. syyskuuta 2010

Puolikuu-housut

Ihan liian pitkä ompelutauko pääsi taas syntymään, melkein kahteen viikkoon en kerennyt ompelukoneeseen koskea. Meinasi jo vieroitusoireita tulla... ;)

Neealle tein Kestovaippakaupan keltaisesta velourista housut puolikuu-taskuilla. Taskut kantattu valkoisella kanttinauhalla. Ja muistinpa laittaa Hanhelista tilattua nauhaakin pätkän tuohon sivuun.

Housut käy hyvin vaikka tämän Metsolan paidan kanssa. Olin kauan suunnitellut tilaavani tuota vihreää kangasta, mutta on sen verran arvokasta, että suunnitelman asteelle oli jäänyt. Kun Jyväskylässä Muksumessuilla oli Metsolan osastolla tuo paita alessa, niin päädyin ostamaan sen. Meidän 3-vuotiaan lempiväri on vihreä, joten kovasti tykkäsi tuosta.